غوث زلمی بایدبی درنگ آزاد شود
محمد الله وطندوست محمد الله وطندوست

ژورنالیست سابقه دار و موفق کشورغوث زلمی که عمری را با ابتکاردر عرصه ژورنالیزم در خدمت مردم قرار داشته واینک در میان سالی بدون هیچ گونه گناهی در کنج زندان مدعیان دموکراسی غربی نگه داشته شده است, بایست بدون درنگ آزادگردد. او که ترجمه قرآن کریم رابعد از نظر خواهی وتصحیح یکی از علمای دین  چاپ ودر خدمت مردم قرارداده, نه تنها گناهی را مرتکب نشده بلکه کار ثوابی را نیز انجام داده است. اما از آنجاییکه غوث زلمی با این اقدام بازار انحصار گران دین راکساد نموده مردم را مستقیمآ به کلام خدا به زبان خودشان رهنمون شده است, از نظر تیکه داران دین گناهی نا بخشودنی محسوب گردیده است. در حالیکه دانستن کلام خدا به زبان مادری حق مسلم هر مسلمان است.

اگر در ترجمه کلام خدا اشتباه, غلطی وحتی خدای نا خواسته انحرافی صورت گرفته, شورای عریض وطویل علما و وزارت متصدی امور دینی می تواند این اشتباه وغلطی را تصحیح  کند, مترجم ناشر ومصحح را به اشتباه شان متوجه سازد. در غیر آن به گناه ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی محکوم نمودن یک ژورنالست به اعدام ویا حبس طویل جز زور گوِئ وقضاوت غیر عادلانه در برابر یک عمل خیر چیز دیگری تلقی شده نمیتواند.

عده یی از دوستان در یادداشت های خود از ارگان های عدلی و قضا ئی و یا از شخص رئیس جمهور خواسته اند تا غوث زلمی را مورد عفو قرار دهد.  باید متذکر شد که در برابر گناه و اشتباه عفو مورد بحث صورت میگیرد،در حالیکه غوث زلمی هیچ گناهی را مرتکب نشده بلکه نیت خیری نیز داشته است.  لهذا لازم است او را با احترام از زندان آزاد نموده مسئولین عدلی و قضائی از غوث زلمی و همه ژورنالستان نسبت این عمل ناشایست عفو بخواهند  تا در آینده ژورنالستان،محققان و پژوهشگران بتوانند با اطمنان به وظیفه روشنگری ادامه دهند و دستآورد های علمی و فرهنگی خویش را بدون تشویش به جامعه تقدیم دارند.  بایست همه ژورنالستان و قلم به دستان بخاطر رهایی غوث زلمی از زندان مدعیان دموکراسی همصدا شده با اعتراض گسترده خویش متصدیان عدلی و قضایی و زمامداران کشور را متوجه این عمل نا عاقبت اندیشانه شان سازند.  تا آنان به آزادی فوری غوث زلمی تن در دهند.


September 27th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات